A tudomány válaszol : Nem a koffein az egyedüli magyarázat A kutatások során azt figyelték meg, hogy bár a koffeines kávé serkenti a leginkább a bélmozgást, de koffeinmentes verziója csak 23%-kal fejtett ki kisebb aktivitást a vastagbélben. A kávé – legyen az a koffeines vagy a mentes variánsa – azonban olyan savakat is tartalmaz, melyek növelik a gasztrin hormon szintjét. Ezek a hormonok pedig eléggé serkentően hatnak az önkéntelen izomösszehúzódásokra a gyomorban, ami aztán a beleket is mozgásba hozza. Tehát a savak hormonokra gyakorolt serkentő hatása valószínűleg a legfontosabb tényező a kávé-kaki összefüggésben, gondoljunk csak arra, hogy például a koffeines energiaitaloktól és üdítőktől nem vonulunk árnyékszékre.
Az, hogy mikor, hogyan és miért eshet egymásnak két játékos, annak írott és íratlan szabályai alakultak ki. Meccs közben az ütközések elkerülhetetlenek, de a sunyi szabálytalanságok szinte mindig együtt járnak valami megtorlással. Ha két játékos verekedni akar, a botját eldobja, leveszi a kesztyűjét és indulhat a pofozkodás.
A Metától származó belső dokumentumok szerint naponta 15 milliárd csaló hirdetést jelenít meg platformjain a Facebook üzemeltetője. Egy 2024 végéről származó becslés szerint a csaláshoz használt, illetve tiltott árukat megjelenítő hirdetésekből mintegy 16 milliárd dollár bevétele származott a cégnek, ami a teljes bevételének a 10 százaléka. A hirdetésekkel tiltott internetes kereskedelmi szolgáltatásokat és befektetéseket, illegális online kaszinókat, valamint tiltott gyógyászati termékeket kívántak népszerűsíteni a hirdetések feladói. Az egyértelműen csalásra épülő, úgynevezett magas kockázatú hirdetésekből évente nagyjából 7 milliárd dollár bevételre tesz szert a Meta egy másik belső dokumentum szerint. Az üggyel kapcsolatban kiszivárgott iratok azt mutatják, hogy a cég legalább három éven keresztül nem tudta megakadályozni, hogy az illegális reklámok rendszeresen eljussanak a Facebook, az Instagram és a Whatsapp több milliárd felhasználójához. Mint kiderült, a csaláshoz használt hirdetések nagy része olyan hirdetőktől származott, akiket a Meta belső figyelmeztető rendszere eleve kockázatosként értékelt. A dokumentumok szerint a vállalat csak akkor tiltja ki a gyanús hirdetőket, ha csalásszűrő rendszerei legalább 95 százalékos valószínűséggel azt jósolják, hogy a hirdető valóban visszaélést követ el. Forrás : telex.hu
A videó felső részén kis ablakban láthatod, magát a versenybalesetet...



