A "G" a gravitáció szóból származik; ez a Föld tömegvonzása, mely mindannyiunkra hat, értéke tengerszinten 9.81 m/s2 Utóbbi felel meg 1G-nek, ekkor testtömegünk pont annyi, mint amit otthon, közönséges személymérlegünkről leolvashatunk. A G-hatások alapvetően az érrendszerben lévő véreloszlást változtatják meg. Minél nagyobb G-hatás éri a pilótát, annál jelentősebb ez a változás, annál nagyobb terhelés szorongatja valahol a véredények falát. A látás elszürkülése 4G terhelés körül kezdődik. 4.7G körül a látótér a retina megfelelő vérellátásának súlyosbodó zavara miatt már elfeketedhet (blackout). Ekkor a pilóta még tudatánál van, de az agy elégtelen vérátáramlása okán már a mozgáskoordinációja is akadozhat. 5.4-5.5G terhelésnél eszméletvesztés következhet be, mely akár másodpercekig eltarthat, a feleszmélés utáni megfelelő tájékozódóképesség visszanyeréséhez szükséges időről már nem is beszélve. Forrás : orvosiLexikon.hu
Larry Wheels erőemelő sztár úgy határozott, hogy kipróbálja magát egy pofozkodó versenyen... Csúnyán beégett!
A BMW nyergében Fodor Donát alias Dodor. A sajnálatos baleset eredménye : 7 db törött borda, eltört a szegycsont illetve a kulcscsont is több helyen. Szerkesztői megjegyzés : Jobbulást és mielőbbi felépülést!
Amikor beversz egy üveg Red Labelt és átírod a magyar himnuszt 🙂 Szánd meg Isten a magyart Kit a sors szomjaztat, Nyújts feléje teli poharat Tengerét az italnak. Józan sors akit régen tép Hozz rá részeg esztendőt, Megszomjazta már e nép A múltat s jövendőt! by Szájmon
A PILLANAT, amikor érzed, hogy EZT NEM ÚSZOD MEG YouTube kommentek : "Azt kéne sokaknak megtanulni, hogy nem akkor előzünk, amikor nem látunk senkit szembe jönni, hanem akkor, amikor látjuk, hogy nem jön szembe senki az előzéshez szükséges távon belül." "Reggel láttam valami hasonlót, mint a VW sofőrje, aztán lehúztam a WC-t" "Nagyot mentett a szembe jövő. Szép volt!" ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Frissítés : Sziasztok! Mostanában úgyis közszolgálati KRESZ-edzést tartotok 🙂 , ezért szeretnék megosztani pár gondolatot a csaknem frontális ütközést eredményező előzésnek körülményeivel kapcsolatban. Szigorú helyzet volt a videóban. Én nem olvastam el, de biztosan voltak olyan vélemények amiben azt fejtegették, hogy a felelőtlenül előző autós veszélybe sodort teljesen egy vétlen autóst (mostanában gyakori koncepció ennek emlegetése). Éppen ezért tartom fontosnak nyomatékkal kiemelni: A szemből érkező autó sofőrje nem volt teljesen vétlen! Legalábbis, amennyiben nem kapcsolta be az autón a tompított fényt (márpedig a video szerint ezt elmulasztotta, legalábbis nem lehet látni, hogy világítana). Mindezt úgy, hogy az autó a legszerencsétlenebb színű: sötétszürke (amit a legnehezebb észrevenni és amúgy nagyon gyakori Magyarországon). A videó így a konkrét szituáción túl rávilágít egy általános jelenségre: Nagyon-nagyon sokan úgy közlekednek az utakon, hogy a jármű nincs megfelelően kivilágítva!