Rendszeresen görgetem az oldalatokat, jelenleg 2 ország között ingázva (Ausztria-Fülöp-szigetek), amiből az utóbbi tele van érdekes dolgokkal. Így elsőre küldenék 1 speciális gumiválogatást (konténeres félpótkocsi), taxiból lőttem egy piros lámpánál Cebu city-ben. Üdv, Gábor
A PILLANAT, amikor érzed, hogy EZT NEM ÚSZOD MEG YouTube kommentek : "Azt kéne sokaknak megtanulni, hogy nem akkor előzünk, amikor nem látunk senkit szembe jönni, hanem akkor, amikor látjuk, hogy nem jön szembe senki az előzéshez szükséges távon belül." "Reggel láttam valami hasonlót, mint a VW sofőrje, aztán lehúztam a WC-t" "Nagyot mentett a szembe jövő. Szép volt!" ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Frissítés : Sziasztok! Mostanában úgyis közszolgálati KRESZ-edzést tartotok 🙂 , ezért szeretnék megosztani pár gondolatot a csaknem frontális ütközést eredményező előzésnek körülményeivel kapcsolatban. Szigorú helyzet volt a videóban. Én nem olvastam el, de biztosan voltak olyan vélemények amiben azt fejtegették, hogy a felelőtlenül előző autós veszélybe sodort teljesen egy vétlen autóst (mostanában gyakori koncepció ennek emlegetése). Éppen ezért tartom fontosnak nyomatékkal kiemelni: A szemből érkező autó sofőrje nem volt teljesen vétlen! Legalábbis, amennyiben nem kapcsolta be az autón a tompított fényt (márpedig a video szerint ezt elmulasztotta, legalábbis nem lehet látni, hogy világítana). Mindezt úgy, hogy az autó a legszerencsétlenebb színű: sötétszürke (amit a legnehezebb észrevenni és amúgy nagyon gyakori Magyarországon). A videó így a konkrét szituáción túl rávilágít egy általános jelenségre: Nagyon-nagyon sokan úgy közlekednek az utakon, hogy a jármű nincs megfelelően kivilágítva!
A képen azt láthatjuk, amint éppen utoléri a késő vonatot és levillogja a picsába!
Reagálnék a legutóbbi Parasztparkolós esetre, ahol "kétségbe vonják" a rovat létezését. 🙂 A kedves levélíró elég lazán vehette a KRESZ vizsgát, ha az útburkolati jeleket csak irányadónak gondolja, bár ezzel kis hazánkban sokan mások is így vannak. Nem voltam rest, kikerestem a Jogtárban, hogy mi is vonatkozik a várakozásra, mivel ez a hivatalos neve a parkolásnak. Plusz egy kis rövid levezetés. A KRESZ (1/1975. (II. 5.) KPM–BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól) 41$ 1-es pontja így szól: 41. § (1) A 40. § rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell a várakozásra is. A 40§. a megállásról szól. Ennek az 1-es pontja: 40. § (1) * Járművel megállni – ha közúti jelzésből vagy a (2)–(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik – csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell. Magyarul a közúti jelzés is számít, azaz az útburkolati jelek is. Az útburkolati jeleket a 18§-as paragrafusban találjuk meg, ott pedig a j. pontot ajánlom figyelembe. (j) várakozóhely (155–156. ábra); az egy gépkocsi várakozására szolgáló helyet jelöli meg; Szóval mielőtt valaki elkezdené mutogatni bármilyen hatóságnak, hogy ezek a vonalak az irányadók és csak opcionálisak, akkor ne csodálkozzon ha jó esetben kap egy mikuláscsomagot. Üdv, PP